donderdag 16 januari 2014













Styling & Fotografie: FRIVOLE




Mijn gehaakte vlaggetjeslijn. Het is de eerste die ik haakte, ik ben niet van de patronen dus haakte ik het uit mijn hoofd. Het zijn stokjes, elke rij iets minder en zo vormt het een vlaggetje. Niet helemaal een perfect driehoekje, dat vind ik het mooist. Ik wilde geen gewone driehoekjes omdat ik dat soort vlaggenlijnen al veel voorbij zie komen en ik niet zo graag dingen in huis wil hebben die je overal al ziet (een vreemde eigenschap, ik weet het). Ik haakte het aan één stuk, zodat ik geen losse driehoekjes had die ik later weer moest bevestigen. Ik begon met een flinke rij lossen en daarin haakte ik drie stokjes naast elkaar, je haakt als het ware terug langs de rij losse. Ik sloeg een losse over en haakte in de volgende losse weer drie stokjes. De eerste rij bestaat uit een rij van acht x drie stokjes. De volgende rijen haak je steeds twee x drie stokjes minder. Tot je aan de onderkant van het driehoekje nog maar één rij van drie stokjes hebt. Dan ga je weer verder aan de bovenkant van het driehoekje met lossen en na een aantal begin je weer aan je volgende vlaggetje. Ik heb één vlaggetje in twee kleuren gehaakt, mint en wit. Ik weet dat dit een waardeloze beschrijving is, een hopeloze poging om iets van een haakpatroon voor je te realiseren maar het is helaas het beste wat ik voor elkaar krijg. Het is vrij simpel, waarschijnlijk kun je aan de hand van de foto's al aan de slag.. 


L♥VE



8 opmerkingen:

  1. Ziet er heel leuk uit! Fotografeer jij met extra licht? Je foto's zien er prachtig "wittig" uit. Vroeg me af hoe je dat deed......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig slingertje..
    Helaas blijft het hier alleen maar bij rechttoe-rechtaan..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is so pretty Susanne! I love the colors you used. Well done, beautiful work :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi gemaakt. Zo knap, kan alleen recht toe recht aan, verder niet! Mooie kleur ook, frisse lentekleur.

    Lieve-groetjes,Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's en wat een prachtige kleuren ook van de vlaggetjes. Mint, mijn favoriet ;-)

    En een hele leuke eigenschap juist, dat je niet alles wilt zoals bij andere.

    Groetjes,
    Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden! Haha, ja eng zijn wij, hè? De meest eigenaardige karaktertrekjes hebben wij gemeen ;-) Haken kan ik trouwens niet... Wel kocht ik afgelopen week hetzelfde marmeren blaadje bij de kringloop! Fijn weekend met je lieverds! Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél mooi gedaan , en wat een mooie kleuren !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!