dinsdag 18 maart 2014

★ verfbadje kaptafel


























Styling & fotografie: ©FRIVOLE





Mijn kaptafel heeft al meerdere metamorfoses ondergaan. Toen ik deze zo'n acht jaar geleden kocht was hij geloogd grenen. De eerste keer verfde ik het wit, ik had nog niet zoveel ervaring met kleuren en was nog niet begonnen met de opleidingen met betrekking tot kleur en interieur. Wit is veilig en makkelijk maar ik was er ook snel op uitgekeken, later verfde ik de kaptafel roze. Omdat onze zolder heel licht (en wit) is en de kaptafel een beetje wegviel in deze omgeving wilde ik iets anders. Ik koos de prachtige grijze kleur 'Hampton Grey' van Painting the Past, mat. De zachte uitstraling van de matte verf vind ik in dit geval het beste passen bij de kaptafel. Op de lades zaten oorspronkelijk simpele ronde houten knoppen. Ik verwisselde ze ooit voor witte porseleinen bloemenknopjes. Voor het mooiste resultaat verfde ik de porseleinen knopjes met dezelfde verf. De verf is niet geschikt voor dit soort gladde oppervlakten, het kan niet goed hechten. Omdat er verder niet zoveel gebeurd met de knopjes naast wat handen die er af en toe aan zitten heb ik het wel gedaan. Dat kan in dit geval prima. Ik verfde ze met een klein penseeltje, drie keer een heel dun laagje. 



L♥VE





5 opmerkingen:

  1. Werkelijk FANTASTISCH!! Het is echt een lady en ze ziet er zo aaibaar uit! Die verf geeft een hele mooie uitstraling. Wauw… Ik deel deze op de blog v 24Homes.
    veel liefs,
    KJ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi geworden, Susan! Leuk om te lezen dat het kaptafeltje al veel kleurtjes gezien heeft, dat heb ik met een stoeltje, super leuk! Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo susan, ik heb je blog gevonden via mijn dochter mirjam en vindt het heel knap dat je dat kaptafeltje zelf geverft heb.het is heel mooi geworden net nieuw. ik lees bij veel bloggers dat ze ook veel zelf dingen maken, repareren, en verven. heel knap van jullie, dat was in mijn tijd er niet bij, ik wens je nog veel succes en een fijne week. kom je ook een keer op mijn blog kijken? zou ik heel leuk vinden en heb ik jouw blog ook in mijn computer staan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Susanne, dat steenblauw met die goudkleurige accentjes... Helemaal perfect! Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!