donderdag 15 mei 2014

★ Tent #diy #ikeahack












Styling & fotografie: ©FRIVOLE





Inmiddels is een tent niet meer weg te denken uit het interieur, je ziet ze overal. Met uitzondering van de plastic speeltentjes die je veel ziet in speelgoedzaken (een absolute don't in mijn ogen) zijn er talloze prachtige varianten verkrijgbaar waaruit je kunt kiezen. Maar ook zelf maken is in dit geval een goede optie (mijn voorkeur). Ik plaatste er ooit al eens een column over voor een online tijdschrift en beloofde een simpele diy waar ik vervolgens nooit meer aan toe ben gekomen. Wie weet komt het er nog eens van. Voor nu uitleg over Pepijn zijn tent, een slaaptent. Het is ongelofelijk simpel en je hebt er niet veel voor nodig. Ik gebruikte een tak, uit het bos geplukt en meegenomen. Haken en een ketting die je koopt bij de bouwmarkt. Gordijnen van Ikea, Lenda. De gordijnen heb ik gewassen en in een grote prop laten drogen, ik houd van een stoere linnen look, door de kreukels die ontstaan tijdens het drogen krijg je een grove uitstraling. Deze tak is niet heel dik waardoor de lussen van de gordijnen gewoon om de tak pasten, net zoals je ze aan een gordijnroede zou hangen. Aan beide uiteinden van de tak heb ik bovenaan haken bevestigd, in dit geval ging ik uit van de ruimte tussen de balken waaraan ik de tent uiteindelijk wilde hangen. De haken hebben aan het uiteinde een schroef, dat draai je in de tak, diep genoeg zodat het aardig wat gewicht kan dragen. In het plafond draai je ook haken. Nu hang je heel simpel met de ketting de tent op de gewenste hoogte. Zo gezegd, zo gedaan.

L♥VE








1 opmerking:

Love to hear from you!