vrijdag 13 juni 2014

★ Squares, boxes and a touch of pastel











Styling & fotografie: ©FRIVOLE





Pepijn is een verzamelaar. Hij vindt van alles en neemt dat alles graag mee naar huis. Zijn zakken leeghalen is iedere keer weer spannend. Pepijn vindt namelijk nogal eens beestjes die hij graag mee naar huis neemt, hij weet dat het niet mag en dus verdwijnen die beestjes in zijn zakken zodat hij ze ongemerkt mee naar binnen kan smokkelen. Eenmaal binnen vergeet hij ze en zijn de diertjes de klos. Zij overleven het niet in de jas- of broekzak en dus heb ik met enige regelmaat mijn hand vol kleine dode beestjes en sporadisch een nog levend exemplaar. Ik bedenk me nu dat ik beter iedere keer dat hij binnenkomt zijn zakken kan legen, dan redden we zowaar nog wat beestjes van hun ondergang. Gelukkig verzamelt hij ook veel andere kleine dingen, dat mag gewoon. Zolang het geen poten, ogen, vleugels of voelsprieten heeft en niet stinkt of plakt mag hij meenemen wat hij vindt. Omdat er veel kleine dingetjes rondslingerden in zijn kamer wilde ik ervoor zorgen dat hij het ergens kwijt kon. Deze lijsten van Xenos koop je per drie in een pak, alle drie in een ander formaat. Ik hing ze op (of eigenlijk Anne-Roel) en zorgde zelf voor de gekleurde binnenkant. Omdat ik de wand met squares behang niet wilde verven heb ik karton op maat gesneden en die in verschillende kleuren geverfd. Wel even beide kanten doen, anders zal het karton gaan kromtrekken. Ik gebruik altijd de verf van Painting the Past, je kunt hiervoor de testpotjes gebruiken waardoor je voor weinig geld verschillende kleuren verf kunt aanschaffen. Dit is de budget tip die ik er vaak ingooi, maak gebruik van testpotjes. Ik gebruikte de volgende kleuren, 'Lime White', 'Mint' en 'Blossom'. Een simpele diy om eenvoudig wat kleur toe te voegen. Pepijn is er blij mee, er is nu op de grond plaats voor een enorme treinbaan van Playmobil. Voorheen stond hier het fluwelen bankje, hier te zien. Ik ga opruimen en poetsen, morgen de eerste bezichtiging, dinsdag de volgende.. 


L♥VE



4 opmerkingen:

  1. Hai susanne, wat een mooie witte vloer heb je in je woonkamer... ! Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?
    Heb nu witte houten planken liggen maar dat s niet helemaal glad uitgepakt, lees hoogteverschillen en dat met baby grace :s
    Groetjes heleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Heleen, het is oorspronkelijk geen witte vloer. Het is een massief grenen houten vloer die wij zelf wit hebben geverfd. Ik ben er zelf niet zo tevreden over vanwege de groeven, daar blijft van alles tussen zitten wat moeilijk schoon te krijgen is. De vloerverf waar ik erg tevreden over ben is witte beits van Ceta Bever, mocht je zelf ook een houten vloer aanschaffen en wit verven..

      Verwijderen

Love to hear from you!