vrijdag 5 september 2014

★ The bedrooms








Schuine wanden, een enkel niet al te groot raam en systeemplafond. In ons nieuwe huis zijn er drie slaapkamers en een kleine badkamer op de eerste en enige verdieping. De hele verdieping was voorzien van een systeemplafond, je kent ze wel, die vierkante plafond platen met rondom aluminium strips. Als ik me niet zou kunnen beheersen zou er nu een heel relaas volgen waarin ik duidelijk maak dat dit soort plafond niet in een woonhuis hoort, een huis verdiend meer. Uit respect voor mijn inmiddels overleden schoonouders vertel ik alleen dat ik het niet zo mooi vind. Na het verwijderen van het systeemplafond waardoor het hout zichtbaar werd met alle elektra was het al een verbetering. Inmiddels is de hele verdieping, op de badkamer na, voorzien van een nieuw, strak plafond. Bovenstaande foto's zijn van wat de kamer van Annabel zal worden. Zij heeft nu een vrij ruime kamer omdat in dit huis alles recht opgetrokken is waardoor er geen ruimte verloren gaat. Daarbij heeft zij aan de voorkant over de gehele breedte ramen waardoor er een enorme lichtinval is. Het balkenplafond is wat hoger wat het gevoel van ruimte ook weer extra benadrukt. Haar nieuwe kamer heeft wel een leuk hoekje, deze heb ik bewust niet op de foto gezet zodat ik je kan verrassen zodra haar kamer klaar is en ik het eindresultaat laat zien. Een kleine tease.. 












Bovenstaande foto's maakte ik van onze toekomstige slaapkamer. Wij hebben nu een zee van ruimte op onze zolder waar wij ook slapen. Je kunt rondom ons bed lopen, aan beide kanten heb je de ruimte. Er zijn schuine wanden maar vanwege de hoogte loopt dat veel minder schuin dan in het nieuwe huis. Er is een kastenwand met hoge kasten vol kleding van ons beide en nog een ladekast met daarin ook kleding. Aan één kant staat mijn kaptafel, waarschijnlijk zal ik deze niet weer kunnen plaatsen in onze nieuwe slaapkamer omdat ik het graag ruimtelijk wil houden en niet wil volproppen met spullen. Ik zal een oplossing moeten vinden voor kastruimte, de enige rechte wand in de kamer vind ik daarvoor geen ideale plek. Dat zou betekenen dat de loopruimte onder de schuine wand komt, er moet immers ook nog een tweepersoonsbed in. Aangezien Anne-Roel iets over de twee meter lang is zal het voor hem vervelend zijn om gebukt van de ene kant naar de andere kant van de kamer te moeten lopen. Ik ben over onze kamer nog flink aan het brainstormen.. Je hoeft geen mogelijkheden of oplossingen aan te kaarten (ik ontvang nogal eens mail). Hoe lief ook, ik kom er wel uit, het is niet voor niets waar ik mijn werk van heb gemaakt. Daarbij ken je onze persoonlijke wensen niet waardoor je vaak anders denkt dan wij. Ik vind het sneu om iemand te moeten teleurstellen en vind het ook niet leuk om niet op een mail te reageren maar ik ontvang dagelijks zoveel mail dat ik er simpelweg geen tijd voor heb. Daarom nu maar vooraf de mededeling. Het bijhouden van mijn blog naast de hele verbouwing, het inpakken en natuurlijk de kinderen en het huishouden is alles wat ik momenteel kan doen. En stiekem zit ik af en toe ook eventjes in het zonnetje..















Op de laatste foto's Pepijn zijn nieuwe kamer. Hij heeft de grootste kamer met veel lichtinval door de twee ramen. Ik vind dat kinderen meer ruimte nodig hebben dan volwassenen. Vaak zie je dat wanneer er kinderen komen zij de kleinste kamer krijgen van het huis en ouders de grootste. Kinderen brengen veel meer tijd door in hun kamer dan volwassenen. Zij hebben ruimte nodig om te slapen en te spelen. Ik hoor vaak ouders klagen over teveel speelgoed beneden, te weinig leefruimte voor hen en teveel speelruimte voor de kinderen. Ik leg ze dan voor dat wanneer ze boven meer ruimte creëren er vanzelf ook meer ruimte beneden vrij zal komen. Vooral wanneer er meer kinderen komen is het voor een kind ook fijn om een eigen ruimte te hebben waar zij ook eens, alleen of met een vriendje, kunnen spelen zonder hun broertje(s)/zusje(s). En als je visite hebt is het ook heel fijn dat de kinderen boven lekker kunnen spelen. Voor mij genoeg redenen om de kinderkamers zo in te richten dat zij zich er thuis voelen, zich kunnen uitleven maar ook waar zij zelf makkelijk alles weer kunnen opruimen. Ik zal zodra wij gesetteld zijn in het nieuwe huis vaker tips en ideeën plaatsen op mijn blog over kinderkamers. Voor Pepijn is het wel duidelijk, hij heeft zelf ideeën en het is aan mij om die ideeën te verwezenlijken tot zijn droomkamer. Hij is mijn lastigste klant tot nu toe maar dat mag.. hij laat tenslotte zijn huidige prachtige kamer niet zomaar achter. Ook in het nieuwe huis zal ik weer mooie hoekjes voor hem maken..

L♥VE




3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke ruimtes laat je ons zien op je blog. Ik heb er alle vertrouwen dat het goed gaat komen. Jij weet heel goed wat je niet wilt en dat is misschien nog wel belangrijker als weten wat je wel wilt. Ik geef altijd de tip aan iemand die nog niet weet wat ze wil, maak alles wit en ga er wonen, dan komen de ideeën op termijn wel. Wat betreft de kinderkamers. Ik geef je helemaal gelijk. Zij verdienen de grotere slaapkamers. Ook hier heeft onze zoon de grootste kamer, daar kon hij zijn hele trein neerleggen. Onze dochter kreeg de op één na grootste kamer, zij wou het ook wat knusser allemaal. En mijn man en ik slapen ook op de zolder en ja, ook wij moesten puzzelen om de kleding er in kwijt te kunnen. Maar het is ons gelukt en nee, ik ga je niet zeggen hoe...haha..!! We hebben de luxe van nog een kleine (baby) kamer die we ingericht hebben als kantoor/werkkamer voor ons thuiswerken... Veel succes verder ! Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, heerlijk Susan, hiervan ga je weer een prachtig paleisje te maken. En nee, we hoeven je niet te mailen, want ik weet zeker dat jij het kan en gaat maken! Veel plezier, een hele klus, maar ontzettend leuk om te doen. Veel succes, denk wel om je rust hoor!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We spijbelen dit weekend, Verie.. Even bijkomen saampjes.. Fijn weekend!

      Verwijderen

Love to hear from you!