donderdag 18 september 2014

★ Pepijn's room



Styling moodboard & fotografie: ©FRIVOLE















Moodboard: 123, 45





De eerste kamer in het nieuwe huis waarover we niet heel lang hebben moeten nadenken is Pepijn zijn slaapkamer. Eigenlijk heeft Pepijn al heel lang ideeën over wat hij wel en vooral wat hij niet wil, dit was ook al zo met zijn huidige slaapkamer en ik denk dat dit ook nooit zal veranderen. Het is zijn kamer en ik vind dan ook dat hij zoveel mogelijk zelf moet beslissen. Zoveel mogelijk, niet alles. Hij wil een junglekamer. Eigenlijk ben ik niet zo van de thema kamers, je kunt hier snel teveel in doorslaan. Als basiskleur voor de wanden kies ik wit, 'Historical White' van Painting the Past. Behang is een goede manier om een statement te maken in de kinderkamer, er zijn tegenwoordig talloze behangetjes waaruit je kunt kiezen. Ik koos voor behang met berkenstammen en bamboo behang. Het bamboo behang komt op de muur rondom de ramen, door de ramen heb je vrij uitzicht op veel groen, het behang zorgt ervoor dat binnen en buiten mooi in elkaar overlopen. Omdat ik iets opvallends in Pepijn zijn kamer wil hebben dat totaal niet in het thema plaatje past koos ik voor een grote fel gele hanglamp. De hanglamp van Indusigns is gemaakt volgens hun upcycle concept, oude materialen die anders worden weggegooid krijgen een nieuw leven. Een bijzonder verhaal achter mooie producten, daar worden wij blij van. Het leuke is dat je ook je eigen product naar wens kunt laten samenstellen. Je hebt hoe dan ook een uniek item in huis. Pepijn wil het liefst een hoogslaper of een boomhut. Ik vind het heerlijk dat hij zo groot blijft denken, niets is te gek en alles kan. Vanwege de schuine wanden in zijn kamer is een hoogslaper niet mogelijk, de deur en de ramen moeten tenslotte ook nog open kunnen. Een boomhut is een 'super vet idee', maar bij gebrek aan een echte boom in huis (gelukkig) en ook weer vanwege de schuine wanden en het feit dat het plafond vrij laag is op de bovenverdieping is ook dit niet ideaal. Ik heb een compromis kunnen sluiten, hij krijgt een bedstee, vanwege de schuine wand kunnen we er een tweepersoons bedstee van maken. Nadat ik dit plan voorlegde heeft hij beloofd dat ik als eerste bij hem mag komen logeren, samen in zijn bedstee en ook al ben ik geen klein meisje meer, ik ben blij als een kind en kijk uit naar mijn eerste logeerpartijtje met mijn zoon in zijn nieuwe bed. 


L♥VE







2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om vanaf 'scratch' te beginnen, vind je niet? Geniet maar lekker van deze leeftijd van je kinderen! Ben benieuwd wat je (jullie) nog meer allemaal bedenken! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, echt heel fijn om zo helemaal opnieuw te beginnen vanaf niks.. Zo zie je ook heel mooi het resultaat. De kinderen vinden het zo'n fijn plekje, die zullen daar helemaal op hun plekje zijn.. Fijn weekend, Annasoer!

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!