vrijdag 28 november 2014

★ All about this oldpink wall...






Een deel van de woonkamer met de langste wand, van de serre tot aan de keuken, in de kleur 'Morning Tea' van Painting the Past in samenwerking met Ariadne at Home. Een poeder roze tint, vergrijsd oud roze, subtiel, warm en toch een kleurtje op de wand. Heel geschikt voor een lange wand zoals deze. Let er op dat de kleur op een foto nooit exact zo wordt weergegeven als de werkelijkheid, daarnaast verschilt het ook per beeldscherm. Om teleurstellingen te voorkomen is het niet verstandig enkel en alleen aan de hand van een foto de kleur te kiezen voor in je eigen huis. Mocht je graag kleuradvies willen, ik beschik over een stalenmap met handgeschilderde A4 stalen waarmee ik je de kleuren duidelijk kan tonen en je een weloverwogen beslissing kunt nemen. Wanneer ik bij je langskom kan ik je adviseren over kleurgebruik en laat ik je zien hoe kleuren elkaar versterken en je voor het mooiste resultaat kunt zorgen in jouw huis. Ik ga samen met jou op zoek naar de geschikte kleur(en) in de juiste tint. Voor meer informatie mail je naar info@frivole.nl. Wil je zelf aan de slag gaan koop dan een testpotje, verf een canvas schildersdoek of stuk karton in de kleur naar keuze en hang deze een paar dagen op de wand. Kijk er naar op verschillende momenten van de dag, de ochtend, middag en avond, op een zonnige dag en een grijze dag. Het verschil in lichtinval kan de kleur een hele andere uitstraling geven. 












Ik verfde de schuifdeur in dezelfde kleur als de wand, voor een deur gebruik je geen muurverf maar lak, Eggshell. De deur onderbreekt de wand nu niet, het benadrukt de lengte van de ruimte en verbind het deel van de woonkamer met de keuken. Zou je de deur in een andere kleur of wit verven breek je de ruimte als het ware doormidden en leg je meer de nadruk op de schuifdeur. In dit geval wil ik dat de deur zo min mogelijk opvalt. Achter de schuifdeur bevindt zich de ruimte wat onze werkplek zal worden. Nu fungeert het nog even als opslag voor alle onuitgepakte verhuisdozen en meubelen die nog geen plekje hebben gekregen. Schuifdeuren nemen geen ruimte in als je ze moet openen, deze schuift gewoon de muur in, waardoor je hier geen rekening mee hoeft te houden bij het plaatsen van de meubels. Het is ruimtebesparend en praktisch. Wanneer de werkplek klaar zal zijn kan ik gewoon de deur open laten waardoor ik niet helemaal afgeschermd ben van de rest. Voor de deur in de vloer zit een rooster, in dit huis hebben wij geen cv maar heteluchtverwarming. Deze hete lucht circuleert beneden door de grond vanuit de roosters de kamers in. Ik zal de roosters wit spuiten zodat ze minder opvallen. Voordeel van deze verwarming is dat er geen cv's in huis zitten, die vaak opvallend in een ruimte aanwezig zijn. 





Styling & fotografie: ©FRIVOLE





Naast deze roze wand is er nog de korte wand in het zitkamer deel waarover ik al eerder een blogpost plaatste. Ik wilde kleur op de wanden maar het moet een rustig geheel blijven. Door te kiezen voor verschillende roze tinten blijf ik in een hetzelfde kleurenpalet zonder dat het saai en voorspelbaar wordt. Beide poeder roze, oud roze en fris blush roze.. instant happiness op de wanden. Ik word vaak benaderd door verfmerken voor een samenwerking. Ik heb veel ervaring met diverse soorten verf van verschillende merken. De verf van Painting the Past blijft met stip mijn favoriet, niet enkel en alleen vanwege de prachtige kleuren en uitstraling maar vooral vanwege de kwaliteit. Ik wil graag toelichten waarom ik altijd deze verf gebruik en niet voor een ander merk kies. Muurverf die tegen een stootje kan en goed afneembaar is. Vlekken van de kinderen, onze honden en heel af en toe mijzelf zijn zo weer weg met een vochtige doek. Fijne verf in gebruik, onderhoudsvriendelijk én een prachtige zachte uitstraling. Zowel de lak als de muurverf zijn kindvriendelijk, daardoor zeer geschikt voor de kinderkamer. Ik heb menig aanbod afgeslagen waarbij ik zelfs gratis gebruik mocht maken van de verf van het desbetreffende merk. Ik zal nooit kiezen voor iets waar de meeste winst te behalen valt maar altijd voor waar ik in geloof. Mijn keuze zal niet de meest commerciële zijn, ik zal er niet rijker van worden maar het past het meest bij wie ik ben en hoe ik in het leven sta..


L♥VE








2 opmerkingen:

  1. Een hele mooie kleur! Ik ben nog aan het denken voor een mooie kleur voor in de slaapkamer, of toch een lekker gekleurd behang. Deze kleur zou wel mooi zijn maar ja.. Nog maar even nadenken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De trend voor komend jaar is behang, behang, behang.. Er is zoveel mogelijk met behang, ook voor in de slaapkamer. Het is alleen wat meer werk, verven gaat sneller en kun je zo weer oververven als je iets nieuws wil.. Succes met je keuze, Dita. Fijn weekend!

      Verwijderen

Love to hear from you!