maandag 24 november 2014

★ Lazy sunday morning.. with lots of green






Op zondagochtend lopen wij lang in wat wij maar willen, tot wij het koud krijgen en niet langer ontkennen dat je in de herfst nu eenmaal wat meer kleding moet dragen om het warm te hebben.. met wij bedoel ik Annabel. Zij verstopt zich minstens tienmaal per dag op hetzelfde plekje achter de bank om wie dan ook te laten schrikken met een hele harde BOE! Ja, wij schrikken elke keer weer omdat ze er zoveel lol in heeft en wij van haar houden doen we gewoon alsof we niet weten dat ze daar alweer zit. Blijft leuk..














Zaterdag was de house warming en tevens een beetje mijn verjaardagsfeestje. Natuurlijk hadden wij iedereen al uitgenodigd toen later bleek dat ook Sinterklaas die dag zijn intrede deed en zo leerden wij dat alles echt anders gaat in een dorp. Pepijnemans en Sinterklaas hadden een klein onderonsje, Sint riep zijn naam en Pepijn mocht zomaar even naar voren komen. Hoogtepunt van zijn dag. Mijn hoogtepunt van de dag was ongeveer tegelijkertijd, toen de visite achtereenvolgens naar binnen stroomde. Verwelkomen, kussen, felicitatie's en cadeaus in ontvangst nemen, rondleiding door huis en dat een paar keer. Dat alles nog lang niet af is deerde niemand. Rommelig en chaotisch, het blijkt toch het beste bij me te passen. Mijn moeder was al snel het overzicht kwijt wat zij heel vervelend vindt, ook wanneer zij niet eens het overzicht hoeft te hebben omdat ze tenslotte op de house warming van iemand anders is. Loslaten is niet haar ding. Omdat ik maar al te graag de regie uit handen geef, heb ik fijn gekletst en taartjes uitgedeeld, ondertussen anderen laten worstelen met het Nespresso apparaat om mensen te voorzien van koffie. Ik maakte verse soepen zodra Anne-Roel de rol van gastvrouw kon overnemen als gastheer en ontdekte het grote voordeel van een open keuken, gezelligheid in plaats van eenzaamheid. Een heerlijke dag.. 










Geïnspireerd door het Urban Jungle Bloggers project van Igor van Happy Interior Blog en Judith van JOELIX.com met an passion for plants wilde ik meer groen in huis. Wij vroegen groen en wij kregen groen. Omdat we verder echt niets nodig hebben gaven wij een subtiele cadeautip: wij zien graag wat meer groen in huis, bloemen en planten zijn daarom zeer welkom. Het leek mij dé manier, ik ben geen planten kenner en zie meestal door de bomen (planten) het bos niet meer waardoor ik niet weet wat te kiezen en weer met lege handen huiswaarts keer. Mijn moeder belde me al snel op met de mededeling dat ik wel door moest geven wat ik dan precies wilde, anders doet iedereen tenslotte maar wat ze zelf willen. Ze had het bijna goed begrepen. De verschillen tussen deze moeder en dochter, zij wil alles in de hand houden, ik laat graag alles los. Ik kreeg precies wat ik wilde zonder dat ik wist wat ik wou. Het grote voordeel van geen verwachtingen vooraf is geen teleurstelling achteraf.. Helemaal zelf bedacht en ja, die kan zo op een tegeltje ;-)


L♥VE


10 opmerkingen:

  1. Fijn dat het allemaal goed is verlopen...wat een schatje is het toch je dochter...liefs van mij....fijne week!...x!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze is zo leuk op het moment, Ria.. Voorgaande weken was ze nogal recalcitrant en humeurig, heel fijn te zien dat ze weer wat blijer is.. Fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Wat heb je dit weer leuk geschreven! ;) en ja wat een poppie is jullie dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Dita.. Ik vind het altijd zo fijn als iemand het ook echt leuk vindt om te lezen en niet alleen de foto's bekijkt.. Dank je voor het compliment!

      Verwijderen
  3. Grappig dit verschil tussen moeder en dochter.......zo herkenbaar ook.....
    Ik laat ook liever los.....heel los soms ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger leek ik meer op mijn moeder, Bonjade.. Ik voel me wat gelukkiger nu ik dingen makkelijk loslaat. Fijn weekend!

      Verwijderen
  4. A very cosy & green corner! Thank you for joining the Urban Jungle Bloggers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you, Igor, I love being part of the Urban Jungle Bloggers and being inspired by all of you.. Happy weekend!

      Verwijderen
  5. Wat grappig dat jij en je moeder zo totaal verschillend zijn ;) Maar zo'n verjaardagswens levert wel een prachtige groene (verstop)hoek op! Erg leuk dat je mee doet, Susanne!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel, Judith, erg leuk om aan mee te doen! En fijn, al die heerlijke groen inspiratie, leuk om bij iedereen te kijken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!