zondag 28 december 2014

★ Chirstmas tablesetting my way ★ Easy decorating and diy ★ Saying goodbye and starting over.. a long one













Wij vierden eerste kerstdag met zijn twaalven, ouders, zusje, oma, oom, tante, neefje en nichtje. Ons huis geheel in kerstsfeer met in totaal negen kerstbomen, wat sterren, bloemen en planten. De zondag voor kerst kochten wij snel nog even twee nieuwe eetkamerstoelen en een kruk, de nieuwe tafel was eerder al geleverd. Genoeg plaats om te zitten en gelukkig nu ook om óp te zitten. Links op de eerste foto de nieuwe stoel, leer met stalen poten, wij kochten er twee en een bijpassende kruk. Vanwege de lengte van de tafel, drie meter, koos ik voor ranke stoeltjes. Ik wil het zo ruimtelijk mogelijk houden in huis, ik wil licht en lucht. Deze stoeltjes zijn ideaal door de simpele vorm van het frame en de leren zitting. Niet geheel onbelangrijk, ze zitten ook fijn, het kraken van het leer wordt gelukkig ook steeds minder. De overige stoelen, de Master chair van Philippe Starck voor Kartell, About a chair en de blank houten spijlen stoel, beide van Hay mochten blijven. Het oker geel van de stoelen staat prachtig in combinatie met de oud roze wand, waarover ik eerder al een blogpost schreef. Ik schreef ook al eerder over de bos bloemen die ik kreeg van mijn moeder. Omdat ik weinig tijd had en geen extra voorbereiding koos ik een simpele styling voor de kersttafel. Ik verzamel al jaren lege glazen potten, tot grote ergernis van eerst alleen Anne-Roel en sinds de verhuizing iedereen die de zware dozen vol lege potten moest tillen. Het begon vijf jaar geleden met de kleine Olvarit potjes waarin Pepijn zijn eerste hapje zat. Ik verzamel zoveel mogelijk verschillende vormen glas en zo ontdekte ik dat jam vaak in de meest mooie glazen potjes zit. Afijn, ik koos enkele potjes uit mijn voorraad en gebruikte deze als vaasjes en theelicht houders voor op tafel, ik vond mijn handgemaakte stoffen vlaggenlijn van Sukha-Amsterdam en hing deze met simpel schilderstape aan de wand. 










Terwijl de rest van de groep een boswandeling maakte hielpen mijn zusje en nichtje mij met tafeldekken en decoreren. Zodra de vlaggenlijn hing besloot ik er een tekst op te stempelen, nadat ik de eerste letter stempelde concludeerden wij dat de te kleine letter niet te lezen was waarop ik besloot een stift te zoeken en zelf maar te schrijven. De textielstift was nergens te vinden, zo ook de marker waardoor ik de letters er maar met een krijtstift op heb geschreven. Omdat het heel erg mij is een spelfout te maken en de boel daarmee te verpesten vroeg ik mijn nichtje de letters steeds hardop tegen mij te zeggen. Het ging goed. Ik adviseer bij deze de letters op de vlaggenlijn te schrijven wanneer deze nog níet hangt. Iets makkelijker, lijkt mij. Op tafel legde ik eerst twee kanten gordijnen van Ikea met daarop een kanten tafelzeil, simpele grote ronde borden met daarop de bordjes van mijn brocante servies uit Frankrijk, een paar jaar geleden meegenomen en cadeau gedaan door mijn moeder. Ik gebruikte verschillende bordjes met lieflijk dessin in pastel roze, blauw en een bordje met een donkere rand en roze bloemetjes. Roze bloemetjes op tafel en roze bloemetjes dessin op het bordje. Een simpele witte soepkom erbovenop. De kleine kerstboom vol strikjes was een verjaardagscadeau, het grote kerstboeket werd vlak voor kerst bezorgd. Op het zelfgemaakte krijtbord tekende ik eerder al een kerstboom. We dimden het licht van de kroonluchter en genoten van het kaarslicht samen en de lichtjes van de kerstbomen. Ik gaf iedereen een kleine opdracht, een briefje met daarop een naam van de persoon waarover je iets liefs moet schrijven, iets leuks wat je samen hebt beleefd, een mooie karaktereigenschap of wat je maar wilt. We namen de tijd om iets te schrijven, ik verzamelde alle briefjes en las de lieve woorden van iedereen voor. Heel leuk om te lezen wat een ander positief aan je vindt. Zo ontdekte mijn moeder dat er daadwerkelijk mensen zijn die wel om de grapjes van haar echtgenoot kunnen lachen, (iets wat ze anders nog steeds voor onmogelijk zou houden) hoorden wij wat voor speciaal cadeau mijn oma aan mijn neefje gaf en bleek Anne-Roel nog steeds de ideale schoonzoon te zijn. 












Dit is mijn laatste blogpost van dit jaar. Ik weet niet waar het jaar gebleven is, dit was het snelste jaar ooit. Ik weet het begin, het einde maar veel van ertussenin ben ik kwijt. Het jaar begon verdrietig met het overlijden van mijn schoonmoeder waarna ik direct zei niet in dit huis te willen wonen. Wij verkochten ons vorige huis binnen vijf weken en eindigen het jaar in dit huis waar ik blij mee ben al zou ik het nog steeds het liefst willen verplaatsen. We hebben het grondig verbouwd, vanbinnen is vrijwel niets hetzelfde gebleven, het is volledig naar onze wens aangepast. Er is nog steeds enorm veel te doen, we hebben geen haast en doen het stapje voor stapje. Al blijven de aanvragen binnenstromen, fotoreportages en zelfs iets voor tv waardoor ik bijna geneigd ben wel alles snel af te ronden. Pepijn is happy op zijn nieuwe school en Annabel past zich moeiteloos aan. Het eerste pakketje wat ik hier in ontvangst nam bevatte het Mini Woonboek, pagina's vol prachtige foto's van de vorige kamertjes van Pepijn en Annabel, een fijn en mooi aandenken aan ons eerste koophuis en de eerste kamers van de kinderen. Ik stond met een interview in interieurtijdschrift Ariadne at Home en stylist Marlies en fotograaf Dennis kwamen langs in ons vorige huis om een binnenkijk reportage te maken voor datzelfde woonblad, dit zal gepubliceerd worden in het komende mei nummer. Het was het jaar waarin wij afscheid namen van een zeer verdrietige periode die veel van ons vergde en te lang voortsleepte. We zijn blij deze te kunnen afsluiten, weer te mogen genieten van de vrije tijd die we zo lang misten, tijd voor ons viertjes, voor ons tweetjes, voor leuke dingen en luie dagen. Ineens blijkt maar weer hoe belangrijk de simpele dingen zijn, die alles behalve vanzelfsprekend zijn.










Ik moet natuurlijk afsluiten met grootse plannen voor volgend jaar, goede voornemens, doelstellingen, etc. Her en der in blogland komen de mooiste verhalen voorbij, wordt er nagedacht over de komende twaalf maanden, hoe daar invulling aan moet worden gegeven, wat er moet veranderen. Ik heb niets. Geen mooie plannen, geen wensen. Vorig jaar wenste ik één ding, dat is uitgekomen. Het is vandaag en het gaat prima, ik geniet en verkeer in goed gezelschap in een nieuw huis in een onbekende omgeving die ongetwijfeld bekender gaat worden. Het is vakantie, de kinderen slapen uit en spelen lang in hun pyjama, we wandelen in het bos en drinken warme chocolademelk met slagroom. Niets hoeft en alles mag. Behalve dan voor Anne-Roel, hij moet de komende dagen werken. Wij zullen het huis gestadig aan afmaken, nieuwe dingen kopen, mensen uitnodigen en dingen ondernemen, of niet, wie zal het zeggen. Ik ga door met bloggen en zie gaandeweg welk pad ik zal volgen en tot waar dit zal leiden. Geen plannen, geen hoge verwachtingen, we zien het wel.

Bij deze een groot dankwoord voor jou, voor het lezen van mijn blog. Voor de lieve woorden, reactie's en de moeite die je neemt om mij te volgen. Het is een enorme motivatie voor mij om mijn best te doen, me te ontwikkelen en dingen te delen die ik anders waarschijnlijk niet zou doen. Ik krijg nog steeds rode wangen van alle complimentjes en voel me een beetje ongemakkelijk wanneer ik hoor dat ik een inspiratie ben maar ik waardeer het enorm, meer dan je denkt. Dat dit kleine plekje waar ik mijn persoonlijke foto's en verhaal deel zo vaak wordt bekeken is een groot compliment. Bedankt daarvoor. 


L♥VE


22 opmerkingen:

  1. ik lees altijd graag je blog............happy 2015

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen, Pleuntje, daar word ik erg blij van.. Hele fijne jaarwisseling en tot in het nieuwe jaar. Liefs!

      Verwijderen
  2. Prachtig ziet het eruit! Een hele fijne jaarwisseling! x Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Magreet, jij ook een hele fijne jaarwisseling! Ik blijf je graag volgen in 2015.. Liefs!

      Verwijderen
  3. Wat ziet het er mooi uit! En je blog is zo fijn om te lezen. Hele fijne jaarwisseling en een goed 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijn compliment, erg leuk om te lezen, dank je Dita! Fijne jaarwisseling!

      Verwijderen
  4. Ach, wat heb je alles weer mooi verwoord !!
    Alle goede wensen voor jou en je gezin voor het nieuwe jaar ;)
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Stella, hele fijne jaarwisseling en tot snel! Liefs!

      Verwijderen
  5. Heel mooi geschreven lieve Susanne! Allereerst prachtige foto's en tafelstyling :) Ik bewonder je manier van schrijven en het delen van je eigen stijl. En de goede voornemens voor volgend jaar hoeven geen hele lijst te zijn. Doorgaan waar je nu mee bezig bent is ook een mooi vooruitstreven. Luister naar je gevoel en doe de dingen die goed voelen. Dan komt er in 2015 ook weer mooie dingen op je pad! Liefs Souraya

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Souraya, altijd erg fijn, je complimentjes.. Inmiddels komen de plannen toch wat opborrelen, wie weet wat het volgende jaar allemaal brengt, ik ben reuze benieuwd! Liefs!

      Verwijderen
  6. Wat een heerlijke laatste post.....ik wens je een heel goed gezellig maar vooral gezond 2015 toe..!!...en blijf je zeker lezen in het nieuwe jaar...!!...liefs van mij Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Ria.. Ik zal het komende jaar mijn best blijven doen. Fijne jaarwisseling, liefs!

      Verwijderen
  7. Het ziet er geweldig uit Susanne! Mooi die combi tussen stoer en fragiel. Herken je opmerking over 2014. Wens je een mooi 2015 toe. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook een fijn nieuw jaar, nieuw huis, nieuw soort leven.. Wordt vast een verrassend en mooi jaar. Liefs! Ik blijf prentje grag volgen, een feest der herkenning ;-)

      Verwijderen
  8. Weer een leuke blog met mooie foto's en fijne tekst ! Ga vooral zo door in 2015. Alvast een fijne jaarwisseling en tot volgend jaar !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je anoniem! Ik zal zeker doorgaan en hoop veel meer te kunnen delen het komende jaar. Fijne jaarwisseling!

      Verwijderen
  9. Wat een prachtige blogpost weer van jouw hand. Ik vind het zo knap van je dat je de dagelijkse dingen, mooi of verdrietig, zo goed kan verwoorden.

    Heerlijk dat je geen vastomlijnde plannen hebt voor het komende jaar maar het op zijn beloop kan laten. Dat lukt mij helaas niet met mijn beroep. Ik hoop nog veel van je te lezen/leren en wens jullie alle goeds!

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is precies waar iemand mij onlangs op wees wat mij aan het denken zette, Anita.. Ik benut helemaal niet de vrijheid die ik heb, doordat ik weet dat dit voor de meesten helemaal niet mogelijk is heb ik besloten hier meer bij stil te staan en dit meer te benutten. Misschien toch een soort van goed voornemen voor het volgende jaar.. Liefs! Fijne jaarwisseling!

      Verwijderen
  10. Wat heb je dat allemaal mooi gemaakt zeg! Heel erg mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankjewel, Rebecca! Heel erg fijn om te lezen. Leuk dat je reageert, liefs! Fijne jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Susanne, de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar voor jou en je prachtige gezin. Ik vind het ook heerlijk om hier te komen lezen. Ik ben er even lekker voor gaan zitten, had veel gemist door drukte de laatste tijd... Ook voor mij is dit jaar voorbij gevlogen, ik weet niet eens meer wat er allemaal gebeurd is. En wat betreft de voornemens, gewoon lekker je hartje volgen, dat doe ik ook. Ik herken zoveel in jou, wilde dat je dichterbij zou wonen, dan zou ik graag af en toe bij je op de thee gaan ;-) Geniet van al het moois wat dit jaar jullie gaat brengen! xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nu pas tijd gehad je hele verhaal te lezen. Ik sluit me volkomen bij je aan! en lees je blog altijd met veel plezier (vroeg of laat ;-)
    Je huis is tot nu toe al prachtig geworden, in de door jou herkenbare stijl die veel mensen dus aanspreekt.

    Groetjes,

    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!