zondag 24 april 2016

★ I'm back!! A sneak peek, my sisters room.. Dusky blush pink, yellow and lots of black and white.. Interieuradvies slaap- en studeerkamer.







Een tussentijdse glimp van wat straks het ultieme slaap-, studeer- en tutplekje wordt van mijn zusje Roosmarijn. Zij wil zo graag een eigen plekje waar ze lekker haar gang kan gaan, nu ze net 19 jaar is geworden was het tijd voor iets nieuws, het snoezige wat eerst zo zijn charme had maakt nu plaats voor iets meer volwassener en toch ook meisjesachtig, niets zo fijn als zo lang mogelijk meisje zijn. Kijk je mee naar wat we tot nu toe hebben gedaan?



Ook zij koos voor roze en geel, een enorme trend momenteel en hoe graag ik ook wat diversiteit wil laten zien, ik snap dat deze kleurencombinatie zo'n trend is geworden en het blijft ook zeker voor mij een favoriet. Ik ben altijd een roze meisje geweest en dat zal ook nooit veranderen, hoe leuk is het dat ik opnieuw los mag gaan met roze voor mijn lieftallige kleine zusje, ik ben 34, zij zal altijd mijn kleine zusje blijven. Mijn verjaardagscadeau aan haar was mijn interieuradvies, drie blikken muurverf, een testpotje mat zwarte verf en drie kussentjes voor op haar gele Ikea bankje. 




Het slaap- en zitdeel van de kamer verdeeld door twee tinten roze



Een slaap-, studeer- en zitkamer ineen met een hoekje om te tutten, haar wens. In haar kamer stonden veel losse meubelen, een hoge kast, een lage vakkenkast met daarop haar tv, een bureau, bankje, bed en wat losse tafeltjes. Alle losse spulletjes, accessoires, waren her en der verdeelt, op de wanden plankjes, een kapstok, lijstjes, etc. Omdat ze graag verschillende hoekjes in haar kamer wil gaan we haar spulletjes groeperen, make-up, parfumflesjes, spiegels en sieraden bij elkaar om een tuthoekje te maken en alle lijsten samen boven haar bankje om een aparte zithoek te creeeren. Met het testpotje zwarte verf heeft ze alle lijsten die nog niet zwart waren zwart geverfd, een prachtig matte diepzwart, zo krijg je eenheid en past het mooi bij elkaar.




DIY, alle lijsten in dezelfde kleur om zo wat eenheid te creeeren



Door te spelen met verf kun je ook heel goed een verdeling maken in een ruimte. De meest donkere hoek is natuurlijk het minst geschikt als studeerplek maar wel heel geschikt als slaapplek, daarom is dat in dit geval de plek geworden waar haar bed staat, onder de schuine wand. Omdat ik er een echt slaaphoekje van wil maken heb ik hier gekozen voor een fijne vergrijsde warme tint, een dusky pink, een trendkleur van dit moment, namelijk Morning Tea van Painting the Past. Een kleur uit de Pastel Poetry lijn in samenwerking met Ariadne at Home waarin onlangs een foto van mij verscheen met deze kleur. Ik heb mijn zusje en moeder flink aan het werk gezet, niet alleen verfden zij de schuine wand, ook een deel van de rechte wanden haaks aan de schuine wand en zelfs een stukje van het plafond werden in deze kleur geverfd. Zo kun je duidelijk zien waar het slaapdeel overloopt in het zitkamer deel. 

Twee trend tinten roze van dit moment, samen gecombineerd om het wat spannender te maken, zo wordt het niet te standaard en voorspelbaar. Op de wand achter het gele bankje van Ikea de kleur Powder Blush, uiteraard ook van Painting the Past vanwege de mooie warme ultra matte uitstraling van deze krijtverf. Deze roze tint komt heel dicht in de buurt van de kleur van het jaar volgens Pantone, Rose Quartz. Het is mijn favoriet, goed te combineren met andere kleuren, zoals bij mij thuis mosterdgeel en hier fris geel, maar ook bij groen wat op dit moment ook een leuke trendy kleurencombinatie is. En zeker prachtig in combinatie met zwart en wit, de zwarte lijsten zullen een echte eye-catcher zijn.








De witte kroonluchter wil mijn zusje eigenlijk niet meer hebben maar ik denk dat deze straks prachtig staat bij de stoere zwarte lijsten op de wand, ik wil er eigenlijk nog iets mee doen, ik heb een leuk idee waar ik nog even mee aan de slag ga voor ze besluit dat het weg moet. Naast haar bed, onder de witte balk lijkt het me leuk om een mooi hanglampje op te hangen, samen met een klein wandplankje zodat ze daar nog iets op kan leggen. Ze kreeg van mij ook nog een grijs gehaakt sprei voor op haar bed en er komt nog een gordijn naast het bed, zodat ze overdag het gordijn kan aantrekken waardoor haar bed uit het zicht verdwijnt. Het liefst een kralengordijn, goud- of koperkleurig, een beetje glamour kan geen kwaad. Ik ben naarstig op zoek maar heb nog niets gevonden, als dit te duur zal zijn moet ik iets anders verzinnen. 









Het eerste deel is bij deze op de blog, alles is al geverfd, de wand die nog niet op de foto staat kreeg een mosterd gele tint. Aan die wand maken wij een bureau op maat, dezelfde als wij thuis hebben, twee houten bladen met daartussen ruimte voor (notitie)boeken, haar laptop als ze deze niet hoeft te gebruiken en wat ze verder maar wil. Dit bureau zal doorlopen tot in haar slaapkamerdeel, erop komt in die hoek haar tv, zo heeft ze niet meer verschillende losse kastjes en tafels nodig en kan ze alles mooi kwijt op haar meters lange zelfgemaakte bureau/tv meubel ineen. Ik heb nog een leuk idee voor het bovenste bureaublad, deze zal net als bij ons thuis geverfd worden, ik moet nog even overleggen of ze het aandurft. In de andere hoek naast haar bankje hangen we een roede voor haar kleding, ik ben nu bezig iets leuks te maken waar de roede aan komt te hangen. De wand haaks op de wand waar haar bankje tegen staat heeft dezelfde roze tint en daarbij komt een behangetje waar ik nog iets mee ga doen en verschillende spiegels met wat haken aan de wand waaraan ze sieraden kan hangen met een tafeltje. Ik kan niet wachten tot het klaar is, dan laat ik het direct zien op de blog. 








2 opmerkingen:

  1. Super leuk gedaan Susanne! Ik volg je al heel lang maar reageer eigenlijk nooit omdat ik zelf geen blog of insta heb, maar nu kon ik het niet laten. Dit vraagt gewoon om een compliment! Zelf heb ik in onze gang een gele lambrizering met zwarte band(laten)verven, ook met zwarte lijstjes. (en een heel maf, maar vrolijk bloemen borduurwerk, je moet er gewoon om lachen als je er langs loopt en dat is precies de bedoeling.. Verder ben ik benieuwd naar het vervolg van de kamer van je zusje. Groetjes Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dat klinkt heel mooi, je gang en wat leuk dat je iets hebt toegevoegd waar anderen om moeten lachen, dat vind ik zelf ook altijd zo leuk. Dank je voor het compliment, heel fijn om te lezen, blijft toch een beeldscherm waar ik tegenaan kijk, leuk om dan de reactie van een lezer te krijgen. Liefs!

      Verwijderen

Love to hear from you!