dinsdag 15 november 2016

★ Before and after #1 Our 'new' livingroom. Before, blush pink and mustard yellow. Voor en na, woonkamer. Voor, roze en okergeel.







Sinds oktober wonen wij hier alweer twee jaar. Wat hebben we veel laten doen en zelf gedaan en eigenlijk moeten we nog steeds van alles doen, alle deuren moeten nog worden geverfd, nieuwe klinken op de deuren, hier en daar moeten we de plinten nog leggen (moet je echt direct doen, anders doe je daar zomaar een paar jaar over). We hebben in wat Anne-Roel de werkkamer noemt en Pepijn als knutselkamer heeft bestempeld en ik graag studio ruimte zou willen noemen maar omdat het meer de ruimte is waar wij alle zooi stallen zeg ik gewoon maar de aanbouw, nog steeds een kale wand waar ik graag een behangetje wil hebben. Daarnaast hebben we een gebrek aan kastruimte, ik heb nu nog al mijn stoffen, garen en toebehoren in dozen op zolder liggen en ik wil ook wel weer eens lekker aan de slag en iets leuks maken. Ik heb tenslotte nog tig houten kistjes staan waar ik wel weer een paar bankjes van kan maken, om maar iets te noemen. En vogeltjes, ik wil graag wat vogeltjes maken voor Annabel haar kamer.



Twee jaar geleden wist ik direct, twee wanden verven we roze. Een blush zacht roze en een pale oud roze. Toen nog met een grijze bank, ik weet dat de meeste mensen een grijze bank hebben, toch vind ik dit de meest saaie en voorspelbare keuze die je kunt maken en wilden wij graag iets anders. We hadden de grijze bank gekregen omdat we de oude bank in ons vorige huis zelf hadden samengesteld en niet mee konden nemen. Omdat ik de roze met geel combinatie al een tijdje in mijn hoofd had en Anne-Roel bij Ikea de okergele bank zag staan was de nieuwe bank snel gekozen. Er volgde heel vaak dezelfde vraag, of wij niet snel uitgekeken zouden raken op de bank in deze kleur, het antwoord is, minder snel dan op een grijze bank en mocht het toch zover zijn kopen we gewoon een hoes in een andere kleur, bij Ikea of waar volop te kiezen valt, bij Bemz.











Het prachtige marmer en beton behang van de tweelingzussen Dinah en Sarah Smutny, Studio LileSadi voor Photowall was een fantastische toevoeging. Heel fris, het hele jaar lente in huis, Wij werden er dan ook iedere dag vrolijk van, fijn als je je zo kunt voelen in je eigen huis. Inmiddels hebben wij de blush roze wand een ander kleurtje gegeven. En nu ik de foto's zo zie denk ik, dat roze was zo gek nog niet, eigenlijk wel heel mooi. Ik heb geen spijt, vooral niet als ik naar de wand met de nieuwe kleur kijk, het roze valt wel beter te fotograferen en ik mis licht. De nieuwe donkere kleur absorbeert licht, wat heel warm aanvoelt en ook heel sfeervol is maar er moet wel iets van verlichting komen. Daarbij vind ik de spiegel met de roze geverfde lijst nu niet mooi meer. En dus kom ik op het punt waarover ik hiervoor blogde, over niet steeds nieuwe spullen kopen en wat bewuster naar ons aankoopgedrag kijken, ik ga heel bewust op zoek naar een nieuwe spiegel. En een nieuwe lamp, of eigenlijk liefst iets ouds. Het lijkt me fantastisch om heel veel verschillende spiegeltjes op te hangen, ik verzamelde er flink wat in de jaren (liggen ook nog in een doos op zolder).














Vergeet de laatste blogpost waarin ik over de donker blush teint brabbelde, is niets van waar, echt iets voor ons om vervolgens iets totaal anders te doen. Voor wie mij volgt op Instagram heeft het al voorbij zien komen, complimenten volgden en sommige van jullie misten direct het roze. Kunnen we natuurlijk altijd weer op de muur smeren, het zijn maar twee lagen verf, het was zo gepiept, een van de voordelen van getrouwd zijn met een lange man. Was ik eigenlijk wat uitgekeken op de okergele bank, is deze ineens weer leuk in combinatie met de nieuwe kleur op de wand. Zo kan het gaan. Daarover uiteraard snel meer. Ik mis ook nog steeds een mooi vloerkleed onder de bank, liefst een zebra, ik woon niet alleen en de meneer die de wand verfde, waar ik nog steeds zielsveel van hou, (de meneer, niet de wand) is nog niet overtuigd, soms vergt dit even wat meer tijd. Hij vindt een rechthoekig vloerkleed wel mooi, ik vind dat dit huis al hoekig genoeg is en wil wat tegenhang, hij is bedrijfskundig ingenieur en ik heb hiervoor geleerd maar goed, iedereen is tegenwoordig stylist en iedereen mag natuurlijk een mening hebben. ;-)








De nieuwe kleur zal ik in een volgende blogpost laten zien. De kleur Sapphire van Painting the Past, ik gebruikte deze in Annabel haar kamer in combinatie met haar vogeltjes behang, zij wil geen roze, alles mag behalve roze en dus koos ik iets anders. Warm en heel mooi in combinatie met toch een vleugje roze, ik probeer het gewoon waar ik kan. Accessoires, buikkastje, tot nu toe mag het allemaal blijven, ze heeft nog niet gezegd dat ze het lelijk vindt. Omdat ik meer dan een halve blik verf overhad en het ook wat zonde vond een nieuw blik te bestellen waarvan ik weer minder dan de helft zou gebruiken dacht ik waarom gebruiken we deze kleur niet voor de roze wand. We gingen slecht van start. Anne-Roel zou de randen aftapen en ontdekte dat de tape het mooie pearls behang van Christian Lacroix los trok van de muur, we gebruikten het eerder zonder problemen op ander behang, flink balen dat het nu ineens fout ging. Hij zette door en ik kneep 'em even toen de eerste stroken verf er opzaten, het was wel heel anders en misschien veel te donker, te aanwezig. Maar hij, grapjas, zei tegen mij dat ik zo vaak anderen zeg dat ze gewoon eens moeten durven, toen kon ik natuurlijk niet anders dan mijn mond houden en afwachten tot ik het resultaat kon bewonderen. Hij blij, ik blij, de kinderen zal het worst wezen. Fijn.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Love to hear from you!