zaterdag 21 oktober 2017

Een nieuwe kleur voor de slaapkamer, dark blush, deel 1

Weet je het nog? November vorig jaar liet ik je een nieuwe kleur zien. Ik was van plan de wand in de woonkamer te verven in deze kleur, Rosewood van Painting the Past maar koos ervoor een halve blik verf te gebruiken die ik nog had staan en de muur werd groen. Ik kan zo slecht tegen verspilling, liever maak ik eerst iets op voor ik een nieuw blik open. Toch bleef deze donkere blush tint in mijn hoofd zitten, ik vind de kleur prachtig en nu, bijna een jaar later, zit het eindelijk op de muur, in onze slaapkamer. Een heel verschil met hoe het was, ik vond de kleurencombinatie hiervoor ook mooi maar miste een beetje warmte. Daarbij paste ik de kleurencombinatie roze en geel al toe in 2014, toen we hier net kwamen wonen, ik raak er een beetje op uitgekeken. Ik begon met nieuw beddengoed in een donkere kleur en besloot te gaan voor een heel ander sfeertje, samen met deze kleur op de wand is het precies zo geworden als ik voor ogen had, ik ben klaar voor de herfst en winter en laat je bij deze graag mijn 'nieuwe' slaapkamer zien.
Ik hou van kleine subtiele toevoegingen. De brass lampen liet ik hangen, aan beide kanten van het bed hangt een lamp. De lamp aan mijn kant gaf ik iets extra's, een gouden detail. Ik moest even flink onderhandelen met Pepijn. Ieder jaar kopen wij samen nieuwe kerstversiering, hij mag altijd iets kleins van mij uitzoeken, soms kan hij niet kiezen en koopt ook nog iets van zijn eigen zakgeld. Zo kocht hij twee jaar geleden een setje van deze gouden blaadjes met kleine kraaltjes. Te leuk om alleen te gebruiken met kerst. Ik heb dat met veel kerstversiering, dat gebruik ik het hele jaar door. Een gouden blaadje aan mijn lamp.
Planten in de slaapkamer, ook nog in dezelfde kleuren. In dit geval gewoon toeval. Ik heb ze er niet om uitgezocht. Het is helemaal niet praktisch op deze plek, gezien het gestoei van en met de kinderen, ik gebruikte het enkel voor de foto. Ik heb drie van deze plantjes in waxinelicht houders op de planken in de woonkamer die je zag in de vorige blogpost, het viel me op dat ze dezelfde kleuren hebben als in de slaapkamer en dus gebruikte ik ze puur voor de foto. Ik zou wel graag wat planten willen in deze hoek van de slaapkamer maar dan zou ik kiezen voor iets groter, wat op de grond kan staan of een paar hangplanten en groen, voor een beetje contrast. Daarbij zou ik eerst uitzoeken welke planten geschikt zijn voor de slaapkamer. Gelukkig heb ik nog een hele wand met groen, het bamboo behang van Farrow & Ball.
Het woods behang van cole & son had ik uitgezocht voor Pepijn, dit zou eigenlijk zijn slaapkamer worden, hij vond het geen fijne ruimte en daarom ruilden wij, hij kreeg onze kleinere slaapkamer en wij deze, de grootste. Ik zou voor mezelf iets anders hebben gekozen maar er zit zoveel werk in en ik kreeg Anne-Roel echt niet zo ver om de klus nog eens aan te gaan, we hadden tenslotte nog genoeg te doen in de rest van het huis, het behang bleef. Ik heb een stukje van de muur met het behang overschilderd om zo de diepte te benadrukken, de eerste reacties waren dan ook dat de slaapkamer groter lijkt, zo leuk om op die manier te spelen met een ruimte. Het behang is makkelijk overschilderbaar, je moet wel even kijken of het nog goed op de muur geplakt zit, losse stukjes moet je eerst opnieuw vastplakken. Bij de eerste laag zie je nog licht de print erdoor, de tweede laag dekt volledig. Bij deze verf moet je sowieso minstens twee lagen aanbrengen, vanwege de gelaagdheid van de kleur, die komt het beste tot zijn recht bij meerdere lagen. Het is makkelijk en snel overschilderbaar dus je bent zo klaar.
Ik koos ik dit keer niet voor een sprei op het bed. We hebben in de herfst- en wintermaanden een heerlijk dik dekbed en verder niks nodig. Toch vind ik het voor de aankleding mooier om iets extra's te gebruiken. Er ligt een gebreid wollen plaid, die heb ik al jaren. Het is niet zo groot dus ik kan het niet gebruiken om over de hele breedte te draperen. Het grote gehaakte sprei wat er eerder op lag is heel zwaar en blijft strak op het bed liggen, voor mij te stijfjes, ik hou ervan als het rommeliger is. Hou je van een strak opgemaakt bed, dan is zo'n sprei ideaal. Ik heb het al heel vaak gezegd, ik hou zo van linnen. Linnen hoort gekreukt, rommelig, precies zoals ik het mooi vind. Dit is gewoon een tafelkleed. ik heb een tafelkleed op ons bed gelegd. Simpel, precies het goede formaat en heel licht, het ligt niet zo zwaar op het bed als het gehaakte sprei.
Deel 1 van de slaapkamer, met het bed, het Ikea bed en de nieuwe kleur op de wand, Rosewood van Painting the Past. De blogpost waarin ik de kleur voor het eerst benoem vind je hier en binnenkort zal ik je de andere kant van de slaapkamer laten zien waar wij onze kleding hebben en zie je meer van mijn nieuwe groene bureau. Een groen bureau? Ja, groen, zelfs met een beetje goud, van die dingen waar ik tegenaan loop en meteen van denk, die gaat mee naar huis. Niet standaard, niet voorspelbaar en niet wat iedereen al in huis heeft. Binnenkort meer. Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Love to hear from you!