maandag 23 oktober 2017

Paint it pink. Ferm Living AW17. Roze, (nog steeds) de trend

Dat roze nog steeds de trend is valt niet te ontkennen, deze trend is online alom vertegenwoordigd en ik kan uiteraard niet ontkennen dat ik me hier helemaal in kan vinden. Toen wij verhuisden van de stad naar dit dorp, deze maand drie jaar geleden, verfde ik de wanden in onze woonkamer in een lichte blush pink. Een andere muur schilderde ik oud roze, zo combineerde ik verschillende tinten. Tussendoor is de muur nog even groen geweest maar ik hunkerde vrijwel direct weer naar het lichte roze. Het is zo'n ideale basiskleur, vrijwel met alles te combineren. Neutrale kleuren als taupe, grijs, of zandkleuren maar ook blauw-, groen- of geeltinten. Zelfs zwart. Kan allemaal. Hoewel ik het lichte heel fijn vind, zijn er natuurlijk nog meer schakeringen en heb ik een hele goede tweede favoriet gevonden. Als het goed is heb je de blogpost met de donkere blush tint in mijn vernieuwde slaapkamer gelezen/bekeken, ik vertel hierin dat ik in november vorig jaar die kleur wilde gebruiken maar toch voor groen ging. Met de kleur nog steeds in mijn achterhoofd wist ik echt zeker dat ik deze wilde gebruiken na het zien van de volgende beelden. De Ferm Living collectie AW17.
Was jij net zo enthousiast als ik? De lichte blush is natuurlijk een meer gangbare tint en zal iets makkelijker toepasbaar zijn als je niet zoals ik in het vak zit. Ik kan me voorstellen dat je deze donkere roze iets moeilijker te combineren vind, maar je ziet dat dit erg meevalt en je best wat kunt experimenteren. Ik krijg ontzettend vaak de vraag wat nou echt dé trend is en ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat er zoveel trends zijn en dat zal ook altijd wel zo blijven maar wat tegenwoordig zo fijn is, alles kan. Je kunt vooral gewoon lekker je gang gaan en je hoeft je niet te beperken tot slechts een enkele trend of interieurstijl. Je hebt vast weleens een bepaalde interieurstijl/trend voorbij zien komen waarvan je sommige dingen heel leuk vond maar ook minder leuk. Je pikt gewoon datgene eruit wat je aanspreekt en combineert dat. Ik krijg vaak te horen dat alles in mijn huis zo goed bij elkaar past, terwijl ik verschillende stijlen combineer. Hoe doe ik dat toch. Allereerst, je moet je niet met mij vergelijken, met inmiddels jarenlange ervaring en veel kennis van kleur door workshops en cursussen te volgen maar bovenal zelf te doen heb ik zoveel geleerd, het zou niet eerlijk zijn als ik nu zou zeggen dat je dit prima even zelf kan doen. Maar je kunt wel een begin maken. En troost je, bij mij gaat nog steeds ook weleens iets fout.
De collectie, de styling met deze kleurkeuze vind ik fantastisch. Als je het verhaal achter de keuze van Ferm Living wil lezen kan dat hier. Wil je nog even een kijkje nemen in mijn huis drie jaar geleden, hoe het allemaal begon, kan dat hier (wat was het leeg!). Het is in elk geval leuk om te laten zien dat roze allang niet meer zoetsappig of te lieflijk is en op veel verschillende manieren toepasbaar. Natuurlijk is het niet voor iedereen, vind je het niet mooi is er gelukkig genoeg keuze in andere kleuren. Je hoeft niet meteen een hele muur te schilderen, je kunt ook prima beginnen met accessoires en op die manier de kleur van jouw keuze toepassen in je interieur. Ik zou je heel graag meer willen leren over kleur, de invloed van licht en omgeving, verschillende kleurencombinaties en waarom die zo goed werken en andere niet. Er valt veel te vertellen en het is zo leuk om zelf aan de slag te gaan als je een beetje basiskennis hebt, daarbij breng ik je graag op ideeën waarmee je zelf aan de slag kunt, ik weet alleen nog niet hoe ik dat invulling moet geven. Daar ga ik nog eens flink over brainstormen. Laat het me gerust weten als je tips hebt of wat je graag zou willen leren van me, dat neem ik dan mee in mijn plannen. En wil je me boeken voor kleuradvies weet je me te vinden. Tot de volgende keer, liefs!

P.s. een soortgelijke kleur als hier gebruikt bij Ferm Living en de kleur in mijn slaapkamer is Rosewood van Painting the Past

1 opmerking:

  1. Wat een gave kleur!!! Ik ga het alleen nooit voor elkaar krijgen (snik).. vriendlief zal gek worden haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!